قانون جذب و محصول – مطلب شماره ۸

قانون جذب ثروت – شناسایی باورهای غلط مطلب شماره ۷
آوریل 23, 2020

قانون جذب و محصول – مطلب شماره ۸

قانون جذب و محصول ارزشمند

قانون جذب و محصول – سلام به همه ی دوستان عزیز. امیدوارم شاد و موفق باشید. تعدادی از دوستان پاسخ تمرین فایل قبل را برای من فرستادند و تعدادی هم در مورد فایل قبل و تمرینی که باید انجام می دادند ابهام داشتند و همچنین عده ی زیادی هم تمرین رو انجام ندادند. دلیل انجام ندادن تمرین ها، با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارم اینه که افراد اعتقاد دارند با نشستن و نوشتن باورها و اهداف موفق نخواهند شد. بیش از نود درصد مردم اعتقاد دارند برای موفقیت نیاز به شانس، پارتی، سرمایه، تحصیلات عالی، پدر پولدار، همسر پولدار، ورود افراد جدید به دولت، شغل دوم، سخت کوشی و تلاش بیش از حد و… است. این باورها در برخی افراد به قدری ریشه دار و قدرتمند است که انگیزه ی انجام کاری ساده مثل انجام دادن تمرین های این دوره ی آموزشی را از شما سلب می کند. بار دیگر تاکید می‌کنم که فقط و فقط خود شما هستید که قادرید سرنوشت و آنچه آرزویش را دارید محقق سازد. از جستجوی محیط برای یافتن دلایل عدم موفقیت خودتون دست بردارید و تمام تمرکز خودتان را بر روی برنامه ریزی ذهنتان معطوف کنید.

بیشتر بخوانید: قانون جذب ثروت – شناسایی باورهای غلط

 

در این قسمت قصد دارم تکنیکی برای تغییر باورهای ضمیرناخودآگاه به شما معرفی کنم و پس از آن اولین باور محدود کننده ی ثروتمند شدن را بررسی می کنم. برخی از قوانین ساده بوده و توضیح مختصری دارند. من برای اینکه آن ها مهم تر به نظر برسند جزئیات اضافی به آنها اضافه نخواهم کرد تا آن قسمت ها طولانی شوند.

برای اینکه باوری را به جای باورهای موجود در ضمیرناخودآگاه تان جایگزین کنید، نیاز به تکرار دارید. درست است: تکرار، تکرار، تکرار. در جلسات قبل در مثالی گفتم که باورهای ضمیرناخودآگاه مانند شربت هایی هستند که ممکن است طعم ناخوشایندی داشته باشند. برای تغییر آنها نیاز دارید تا طعم دلخواه خود را به آن وارد کنید. برنامه های جدید که توسط ضمیرناخودآگاه پذیرفته می شوند باید پرورانده شوند. هنگام برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه لازم است که شرطی سازی را تکرار کنید تا اینکه کاملا توسط ضمیرناخودآگاه پذیرفته شود. بعد از پذیرش، برنامه باید به صورت متناوب تکرار شود تا تضمین کنید که این برنامه برجسته و غالب و یا به عبارتی ملکه ی ذهنتان شده است.  

بیشتر بخوانید:  خانواده مهمترین عامل انتقال باورهای غلط

از این قسمت به بعد، پس از معرفی باورهای غلط، باید متنی از باورهای صحیح را تهیه کنید و آن را با صدای خودتان ضبط کنید. صدای ضبط شده ی خودتان را روزها و شبها (حتی در هنگام خواب) با صدای کم گوش کنید. این عبارتهای تاکیدی یا باورهای اصلاح شده، مانند شربتی گواراست که با این کار به درون مخزن ضمیر ناخودآگاهتان وارد می‌کنید. با ممارست و تکرار این باورها به درجه ای می‌رسید که این باورها به اعتقادات قلبی شما تبدیل می شوند. انتظار نتایج آنی و یک شبه را نداشته باشید زیرا تغییر باورها کاریست زمانبر و ممکن است ماه ها و یا حتی سالها به طول بیانجامد اما نتایج به قدری شیرین خواهند بود که ارزش این ممارست و تمرین های خسته کننده را خواهد داشت.

در این بخش دوست دارم باوری را معرفی کنم که نقطه ضعف اصلی خودم بود و پس از تغییر این باور درآمدم در ماه اول، چهار برابر شد.

باور شماره ۱:

« محصول یا خدمتی که من ارائه می کنم خیلی خوب نیست و افرادی هستند که بهتر از من این محصول یا خدمت را ارائه می کنند .»

 

ماه ها پیش به طور اتفاقی این باور را شناسایی کردم. در آن زمان محصولی شوینده از کشور فرانسه وارد کرده بودیم. محصول در مقایسه با سایر شوینده ها ضعیف تر بود اما ویژگی های خاصی داشت که خیلی مورد توجه من نبود. برای فروش محصول به شرکت ها و سازمانهای مختلف نمونه و کاتالوگ های معرفی محصول ارسال می کردم اما موفق نشدم حتی یک بسته هم به فروش برسانم. دوستم که از دانشگاه با هم وارد کسب و کار شده بودیم، در فروش محصول بسیار موفق بود و مقدار زیادی از این مواد شوینده را به شرکت ها و سازمانها می فروخت و دائم سفارش می گرفت. از دوستم پرسیدم تو چطور محصولی با این بی کیفیتی را می فروشی؟؟؟ گفت بی کیفیت!!!؟؟؟ این محصول فوق العاده است!!! گفتم این محصول خیلی ضعیفتر از محصولات موجود در بازاره! چطور اعتقاد داری که این محصول فوق العاده است؟ گفت قدرت پایین این محصول نقطه ی قوت ماست. این شوینده برای لباس های نوزاد و شستشوی وسایل کودکان بسیار عالی است. همچنین بخارهای سمی تولید نمی کند و اینکه برای ضدعفونی تجهیزات آزمایشگاهی بی نظیره!!! خیلی گیج شده بودم. به صورت همزمان این محصول به دست ما رسیده بود اما چطور دوست من به این نتایج مثبت در مورد محصول رسیده بود؟ با کمی بحث متوجه شدم که از زمان شروع تحقیقات بر روی محصول من فقط به یافتن نقاط ضعف محصول در مقایسه با رقبا تمرکز کرده بودم و کلی نقاط ضعف از محصول شناسایی کرده بودم. در مورد محصول و جذب مشتری باورهای بسیار منفی داشتم و فرکانس های بدی را ارسال می کردم و در نتیجه تا آن زمان حتی موفق نشده بودم یک بسته هم بفروشم اما دوست من تمام تمرکزش را بر یافتن نقاط تمایز مثبت محصول در مقایسه با رقبا اختصاص داده بود و در نتیجه محصول را بسیار ناب و با ارزش قلمداد می کرد. باور داشت که محصول بسیار عالی و منحصر به فرد است و فرکانس هایی را به جهان ارسال می کرد که با یافتن مشتری برای این شوینده هم راستا بود.

بیشتر بخوانید:  ضمیرناخودآگاه چگونه کار می کند؟

 

بعضی ها تصور می کنند برای فروش یک محصول باید بهترین کیفیت و بی نقص ترین محصول را ارائه کنند. اگر هدف شما تبدیل شدن به بهترین تولید کننده ی آن محصول است، درست تصور می کنید اما اگر فقط قصد دارید تا درآمد کسب کنید و ثروتمند شوید، باید بدانید که برای هر محصولی با هر کیفیت، مشتری وجود دارد. اگر در ابتدای معرفی محصول یا خدمتتان با افرادی مواجه شدید که رغبتی به پرداخت پول در ازای دریافت کالای شما ندارند، دلسرد نشوید. میلیاردها انسان با علایق، سلیقه ها و قدرت خرید متفاوت وجود دارند. کمپانی های بزرگی مانند مک دونالد و کوکاکولا که امروزه به عنوان کیس های بسیار موفق در روزنامه ها و مقالات معرفی می شوند، در آغاز فعالیتشان به راحتی امروز مشتری و بازار هدف نداشتند.

این باور غلط که محصول شما باید از لحاظ بی عیب و نقص باشد تا بتوانید برای آن مشتری و بازار هدف بیابید را کنار بگذارید. بدانید که هر محصول و هر خدمتی که ارائه می کنید، ارزشی دارد. افراد زیادی در شهر، کشور و یا حتی جهان هستند که حاضرند در ازای دریافت خدمت شما پول بدهند. به جای فکر کردن در مورد کم ارزش بودن محصول، تلاش کنید هرچه سریعتر این افراد را پیدا کنید و محصولتان را به فروش برسانید.

تمرین: در مورد این باور و خدمتی که ارائه می کنید، متنی تهیه کنید و با صدای خودتان ضبط کنید. سپس برای تغییر این باور دست به کار شوید.

هشدار: به هیچ عنوان تصور نکنید که این باور در شما وجود ندارند و نیازی ندارید که بر روی آن کار کنید. همین حالا دست به کار شوید.

دوستان عزیزی که امکان نوشتن و ضبط این باورها را ندارند می توانند از لینک زیر فایل صوتی این باورهای اصلاح شده را به صورت عبارت های تاکیدی خریداری کنند.

منبع: محمد علی کوکائیان

 

فرهاد کوکائیان
فرهاد کوکائیان
12 ساله که قانون جذب شبو روزمو عوض کرده...

هیچ نظری وجود ندارد